Kronik boyun ağrısı

Boyun ağrısı insanların %40-70’ inin hayatlarında en az bir kere karşılaştıkları bir sorundur. Yorgunluk ve stres boyun ağrısında önemli etkenlerden biridir. Yorgunluk ve stres; bazı dönemlerde altta yatan patolojilerin varlığında semptomları arttırabildiği gibi tek başına ağrının kaynağı da olabilir. Eğer boyun ağrısı çekiyor iseniz en güvenli yöntem olarak öncelikle doktor muayenesi ile altta yatan patoloji varlığının sorgulanması gerekir. Bununla birlikte son dönemde hayatınızda neler değişti bunu sorgulamanız sizin için faydalı olacaktır.

Hayatınızdaki değişiklikler boyun kaslarınızı daha çok kullanmanıza neden olmuş ve ya stres seviyenizi arttırmış ise ağrılarınızın kaynağı bu yeni durum olabilir. Örneğin; bir sınav dönemine girmiş ve sürekli uygun olmayan pozisyonlarda ders çalışıyor olabilirsiniz ya da masa başı bir iş yapmaya başlamış ve bilgisayar kullanım süreniz güvenli sınırların çok üstünde olabilir. Böyle durumlarda yorgunluğa bağlı ağrı boyun kaslarınızın gevşemesini engelleyeceği gibi gevşeyemeyen kaslar daha çok ağrıya neden olarak kısır bir döngü tetiklenmektedir. Çalışırken stresli iseniz normal çalışma süreniz uzamamış olsa ya da aynı işi yapıyor olsanız bile ne yazık ki kaslarınızda yük normalden kat kat fazla olmaktadır.

Stresli dönemlerinizde boynunuzda herhangi bir sorun olmasa bile kaslarınızın kasılma miktarı normalden fazladır. Kaslarınızda biriken yorgunluğa ve ağrıya neden olan kimyasallar kaslarınızın rahat çalışmasını engeller ve yorgunluk hissinin artmasına neden olmaktadır. Ayrıca stresin yüksek olması vücudun daha dirençsiz olmasına neden olarak sinir sistemini ağrıya karşı daha duyarlı hale getirmektedir. Bu nedenle doğru pozisyonlarda çalışmak, stresi azaltmak ve gevşeme egzersizlerini kullanmak kaslarınızın gerginlik düzeyini azaltarak ağrı-kasılma-ağrı kısır döngüsünü kırmak konusunda değerli bir yol haritasıdır. Her durumda ağrının azalması için gevşeme egzersizlerini kullanmanızı tavsiye ederiz. Başka bir yazımızda sizin için gevşeme egzersizlerine örnekler vermeye çalıştık.

Cevap bırakın